KAİTALİZM VE DİN


Değerli Arkadaşlar,

İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesinde okuyorken, ders konularımız arasında olmamasına rağmen, “madem ki iktisat konusunda bir eğitim alıyorum, tarihçesini de bilmeliyim” diyerek, Prof. Dr. Burhan ULUTAN Hoca tarafından yazılmış “İKTİSADİ DOKTRİNLER TARİHİ” isimli eseri de alıp okumuştum.

O kitap bana, iktisadi doktrinlerin, çağın siyasi-askeri-ekonomik gücü olan ülkelerin-devletlerin, diğer ülkeleri-devletleri daha iyi sömürebilmek için, onlara dikte edilerek uygulatılmak üzere hazırlanmış tavsiye (!) mektupları olduğunu, diğer ülkeler-devletler bu tavsiyeler (!) ile dizayn edilebilirse, bu tavsiyeleri yapan-dikte eden ülkeler-devletler bakımından büyük faydalar elde edildiğini tavsiyelere (!) uyan ülkelerin-dgörlerin açık pazar ve hatta sömürge durumuna getirilebileceğini hayretle görebilmiştim.

Sayın Prof. Dr. Anıl ÇEÇEN Hocamız bu hafta, “KAPİTALİZM DİNİ KULLANIYOR” başlıklı makalesinde yine ezberleri bozacak ve insanın gözlerini fal taşı gibi açacak bir durumu gözler önüne sermiş.

Bu yazıyı okuyunca günümüzün “Tapınak Şövalyeleri” ve “Cizvitleri” kimler olabilir diye düşüneceksiniz.

Kendisine teşekkür ederek, yazıyı sizlerle paylaşıyorum.

Saygılarımla.

Dr. Zeki ŞAHİN

KAPu0130TALu0130ZM VE Du0130N.docx

Bir Cevap Yazın

